Do zakończenia aukcji pozostało:
Hoffmann Adam - SEN, 1970

Hoffmann Adam - SEN, 1970

Nr katalogowy: 19
Planowana data końca: 03-12 12:01:00
Aukcja z przedłużeniem + 2 min ( ..więcej informacji.. )
Na zakończenie aukcji, każda oferta złożona w ciagu ostatnich minut aukcji przedłuża ją o kolejne 2 minuty - więcej informacji
Cena wywoławcza : 1 800 zł
( plus koszty )
  • + 20% Premium (prowizja Domu Aukcyjnego)
  • + 5% Droit de suite

( bez ceny rezerwowej )
Na tej aukcji jeszcze nikt nie licytował - aby licytować musisz się zalogować

Postąpienie : 100 zł | Możesz także podać limit cenowy

Możesz podać wyższą cenę, a system będzie licytować automatycznie do jej poziomu.

Informacje o pracy
kredka czarna, karton kremowy, 44.6 x 32.4 cm

sygn. l.d.: ah | 29VII | 1970 [ w owalu]

sygn. oł. p.d.: ah | 1970 [w ramce]

na odwr. napis oł. l.d.: N | w 285 [nr w ramce], niżej pieczątka: MNK | WYSTAWA | VI – VII 2005, p.d. sygn.. oł.: „SEN” | Adam Hoffmann 70

 

Obraz nie jest oprawiony.




Adam Hoffmann (Kraków 1918 - Kraków 2001) zaczął naukę w 1938 w prywatnej szkole malarstwa A.Terleckiego w Krakowie. Kontynuował studia w latach 1940-42 w krakowskiej Kunstgewerbeschule (będącej zakonspirowaną przedwojenną Akademią). W latach okupacji nawiązał kontakty z gronem artystów skupionych wokół Tadeusza Kantora, późniejszych członków Grupy Młodych Plastyków i od 1957 Grupy Krakowskiej (do której jednak nie przystąpił). W latach 1945-48 dopełnił studiów na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie pod kierunkiem Eugeniusza Eibischa, uczył się też grafiki u Konrada Srzednickiego. Od 1949 był pedagogiem w liceach plastycznych w Katowicach i Krakowie. Od 1950 był związany z Wydziałem Grafiki – filią krakowskiej ASP w Katowicach. W 1974 przeniósł się do ASP w Krako-wie, gdzie prowadził pracownię rysunku na Wydziale Grafiki do emerytury w 1978. Uczył m.in. póź-niejszych członków grupy „Wprost”, z którymi utrzymywał kontakty i powinowactwo artystyczne w późniejszych latach, będąc przez nich traktowany jako nestor i autorytet, również moralny. Choć zajmował się malarstwem sztalugowym, w sposób najbardziej charakterystyczny wypowiedział się w rysunkach pastelem, węglem i tuszem, o kolorystyce ograniczonej lub wręcz monochromatycznych. W realistycznym, nieco karykaturalnym stylu przedstawiał międzyludzkie konflikty, uczucia i sytuacje z pozoru codzienne, nasycone jednak refleksją o charakterze szerszym, egzystencjalnym. Zajmował się również grafiką użytkową i ilustracją, jest autorem publikacji z zakresu nauczania w szkolnictwie artystycznym.


© AGRA-ART S.A. 2002

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w Państwa przeglądarce internetowej w tzw plikach "cookies".
Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności