Do zakończenia aukcji pozostało:

Dwurnik Edward - SŁOTY STOK, lata 60. XX w.

Nr katalogowy: 10
Planowana data końca: 03-12 12:01:00
Aukcja z przedłużeniem + 2 min ( ..więcej informacji.. )
Na zakończenie aukcji, każda oferta złożona w ciagu ostatnich minut aukcji przedłuża ją o kolejne 2 minuty - więcej informacji
Cena wywoławcza : 6 000 zł
( plus koszty )
  • + 20% Premium (prowizja Domu Aukcyjnego)
  • + 5% Droit de suite

( bez ceny rezerwowej )
Na tej aukcji jeszcze nikt nie licytował - aby licytować musisz się zalogować

Postąpienie : 100 zł | Możesz także podać limit cenowy

Możesz podać wyższą cenę, a system będzie licytować automatycznie do jej poziomu.

Informacje o pracy
ołówek, papier kremowy, 31.8 x 48.6 cm

sygn. p.d.: SŁOTY STOK E DWURNIK VI., obok pieczęć okrągła z napisem w otoku: RYSUNEK | E. DWURNIK, w śr. oł.: 355.

 

Obraz jest oprawiony.




Edward Dwurnik (Radzymin 19 IV 1943 - Warszawa 28 X 2018) studiował malarstwo w ASP w Warszawie (1963-1970), jednak jako swego „mistrza“ wymienia Nikifora. Jego to prace, zobaczone po raz pierwszy w 1965, zainspirowały ówczesnego studenta III roku do narysowania pierwszych prac z cyklu „Podróże autostopem“, które kontynuował w nastepnych latach. W 1972-1978 powstawał cykl „Sportowcy“, w którym portretowane były, dodajmy - kąśliwie, typowe postaci z lat 70. Równolegle od 1975 powstawał cykl „Robotnicy“, który kulminował w okresie „Solidarności“ 1980-1981. Za prace z tego cyklu Dwurnik otrzymał w 1981 Nagrodę Krytyki Artystycznej im. Cypriana Kamila Norwida, natomiast za obrazy z cyklu „Warszawa“ (1981), proroczo zapowiadające stan wojenny - Nagrodę Kulturalną „Solidarności“ podziemnej w 1983. W latach 80. malarstwo Dwurnika przybrało wyraz ekspresyjny i dramatyczny. Powstające w tej dekadzie obrazy miały niejednokrotnie wymowę polityczną, przybierały też kostium historyczny, tak czy inaczej odnoszący się do współczesnych spraw i realiów. Cykl „Droga na Wschód“ (1989-91) upamiętniał ofiary stalinizmu, natomiast cykl „Od Grudnia do Czerwca“ (1990-94) - ofiary stanu wojennego. Zarówno ideowe, jak i czysto malarskie walory tych prac przyniosły artyście ogromne uznanie, zarówno w kraju jak i za granicą. Jego wyrazem była prestiżowa nagroda Fundacji Coutts & Co w Zurychu (1992). W latach 90. powstają cykle będące kontynuacją „Podróży autostopem“: „Niebieskie miasta“ (od 1993) i „Diagonale“ (od 1996), jak również kompozycje nowego typu, jak widoki morskie (cykl „Błękitne“, 1992-93) czy cykl „Wyliczanka“ (1996-99). Artysta wiele wystawia, miał ok. 100 wystaw indywidualnych w Polsce i za granicą, brał też udział w licznych wystawach i festiwalach krajowych i międzynarodowych, m.in.: X Biennale Sztuki Współczesnej, Menton 1974, Documenta 7, Kassel 1982, 5th Biennale, Sydney 1985, XIX Biennale Sztuki, Sao Paulo 1987; Olimpiada Sztuki, Seul 1988. Równolegle z malarstwem uprawiał rysunek, collage, grafikę warsztatową (litografia, techniki metalowe, kserografia, stemple) i użytkową (ilustracja, plakaty do własnych wystaw indywidualnych).


© AGRA-ART S.A. 2002

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w Państwa przeglądarce internetowej w tzw plikach "cookies".
Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności