Do zakończenia aukcji pozostało:
Lenk K.,  Mack H. Pfahler G., Uecker G., - TEKA

Lenk K., Mack H. Pfahler G., Uecker G., - TEKA "WARSZAWA", 1971

Nr katalogowy: 17
Planowana data końca: 29-10 12:01:00
Aukcja z przedłużeniem + 2 min ( ..więcej informacji.. )
Na zakończenie aukcji, każda oferta złożona w ciagu ostatnich minut aukcji przedłuża ją o kolejne 2 minuty - więcej informacji
Aktualna cena: 6 000 zł
( z kosztami: 7 500 zł )
  • Cena ostateczna = 6 000
  • + 20% Premium
  • + 5% Droit de suite
  • =7 500 zł

Postąpienie : 100 zł | Możesz także podać limit cenowy

Możesz podać wyższą cenę, a system będzie licytować automatycznie do jej poziomu.

Liczba ofert: 1 | Prowadzi: pi...pl ( nie Ty )

Informacje o pracy
serigrafia barwna, papier, 46 x 46 cm

Teka 4 artystów niemieckich wydana z okazji ich wystawy w Zachęcie w Warszawie w 1971 r.

Teka z kremowego papieru ze skrzydełkami, 46 x 46 cm, nadruk śr. g.: Warszawa | 5.5 – 25.5.1971, wzdłuż dolnej krawędzi: Lenk Mack Pfahler Uecker

egz. 59/250

Zawiera cztery grafiki i wkładkę z tekstami dedykowanymi Warszawie w języku polskim i niemieckim:

 

Kaspar Thomas Lenk, Bez tytułu, 1971

serigrafia barwna, karton kremowy, 41,5 x 41,5 cm, karton 45 x 45 cm, sygn. oł. l.d.: 59/250, p.d.: Lenk 71

 

Heinz Mack, Bez tytułu, 1971

serigrafia, wypukłodruk, karton powleczony srebrną folią, 32 x 31,5 cm, karton 43 x 41,5, sygn. wytłoczona rysikiem, l.d.: 59/250, śr. mack

 

Georg Karl Pfahler, Bez tytułu, 1971

serigrafia barwna, karton, 45 x 45 cm, sygn. oł. na odwr. l. d.: 59/250 Pfahler

L.d. przetarcie farby.

 

Gunter Uecker, Bez tytułu, 1971

druk wypukły suchy (odcisk gwoździ), papier kremowy, 44,8 x 44,8 cm, sygn. oł. l.d.: 59/250, p.d.: Uecker 71

 




Heinz Mack (ur. 1931, mieszka i pracuje w Niemczech). W 1953 roku ukończył studia malarskie na Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie, w 1956 filozofię na uniwersytecie w Kolonii. W 1957, wraz z Otto Piene, założył grupę artystyczną ZERO. W 1960 dołączył do nich Günther Uecker. Grupa działała do 1966 w szerszym ruchu artystów tworzących w duchu eksperymentu, sięgających po nowe materiały i nowe techniki, twórców kierunków takich jak op-art, sztuka kinetyczna, minimalizm itp. Mack wykonywał obiekty (również realizacje w przestrzeni publicznej) z aluminium i szkła, wykorzystując w nich ruch i efekty świetlne. Jego prace znajdują się w czołowych światowych kolekcjach muzealnych i prywatnych.

 

Georg Karl Pfahler (1926-2002). Studiował w Akademiach Sztuk Pięknych w Norymberdze (1948-49) i Stuttgarcie (do 1954). We wczesnych latach zajmował się ceramiką. Od końca lat 50. zajmował się głównie malarstwem, w którym eksperymentował z efektami barwnymi i przestrzennymi, zbliżonymi do abstrakcji hard-egde, op-artu, minimalizmu. Tworzył również w dziedzinie rzeźby, kolażu, rysunku, grafiki, jest autorem wielu realizacji w architekturze i przestrzeni publicznej. W latach 1984-1992 wykładał na Akademii Sztuk Pięknych w Norymberdze. Należy do najbardziej znanych artystów niemieckich, reprezentowany jest w czołowych kolekcjach sztuki.

 

Thomas (Kasper) Lenk (1933-2014). Studiował krótko rzeźbę na Akademii Sztuk Pięknych w Stuttgarcie. Od 1953 uczestniczył w życiu artystycznym, wystawiając początkowo stylizowane figury, prace inspirowane zdegradowaną architekturą (ruiny) i naturą (miniaturowe pejzaże górskie). W pracach tych łączył różne materiały, jak szkło, metal, beton, drewno). Od 1964 wykorzystywał w swych pracach moduł kwadratu z zaokrąglonymi narożami ("podstawka pod piwo"), który stał się rozpoznawalnym wyróżnikiem jego twórczości. Jest jednym z najbardziej znanych artystów niemieckich, autorem wielu realizacji rzeźbiarskich w przestrzeni publicznej, jak również obiektów malarskich i przestrzennych w galeriach muzealnych na całym świecie.

 

Günther Uecker (ur. 1930, mieszka i pracuje w Niemczech), Studiował od 1949 kolejno w Wismarze, Berlinie i od 1955 w Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie. W 1960 dołączył do grupy ZERO, założonej przez Heinza Macka i Ottona Piene. Jego poszukiwania optyczne i strukturalne z jednej, materiałowe z drugiej strony doprowadziły go na początku lat 60. do odkrycia osobistego "modułu" jakim stała się faktura gwoździ wbijanych w podłoże pod różnymi kątami, co wywowływało charakterystyczne efekty fakturowe i świetlne. Obok obiektów typu kolaż Uecker tworzy instalacje oraz scenografię i filmy. Jest też autorem realizacji w przestrzeni publicznej oraz wnętrz, jak zrealizowana w 2000 roku sala modlitw w odbudowanym budynku Reichstagu w Berlinie. W latach 1974-1995 artysta wykładał w Akademii Sztuk Piękbych w Düsseldorfie. Wystawiał na najbardziej prestiżowych przeglądach sztuki światowej, jest reprezentowany w czołowych kolekcjach muzealnych.


© AGRA-ART S.A. 2002

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w Państwa przeglądarce internetowej w tzw plikach "cookies".
Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności