Do zakończenia aukcji pozostało:

Stażewski Henryk - KOMPOZYCJA LINII, 1974

Nr katalogowy: 48
Planowana data końca: 03-12 12:01:00
Aukcja z przedłużeniem + 2 min ( ..więcej informacji.. )
Na zakończenie aukcji, każda oferta złożona w ciagu ostatnich minut aukcji przedłuża ją o kolejne 2 minuty - więcej informacji
Cena wywoławcza : 3 800 zł
( plus koszty )
  • + 20% Premium (prowizja Domu Aukcyjnego)
  • + 5% Droit de suite

( bez ceny rezerwowej )
Na tej aukcji jeszcze nikt nie licytował - aby licytować musisz się zalogować

Postąpienie : 100 zł | Możesz także podać limit cenowy

Możesz podać wyższą cenę, a system będzie licytować automatycznie do jej poziomu.

Informacje o pracy
serigrafia, papier, 30 x 30 cm

60 x 60 cm (wymiar papieru)

sygn. oł. l.d.: 21/100, p.: H. Stażewski 1974

Obraz jest oprawiony.




Henryk Stażewski (Warszawa 9 I 1894 - Warszawa 10 VI 1988) studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1913-1920. W początkach kariery malował martwe natury. Przejściowo wystawiał z ugrupowaniem „Formiści” (1922). Wziął też udział w Wystawie Nowej Sztuki w Wilnie w 1923. O tego czasu tworzył pod wpływem konstruktywizmu. Obok kompozycji malarskich trudnił się grafiką książkową, projektował wnętrza, sprzęty, a także scenografie – były to w większości prace teoretyczne i studyjne. Polskie i międzyna-rodowe ugrupowania awangardy, z którymi wystawiał i współpracował jako publicysta, to kolejno: „Blok” (1924-1926), „Praesens” (1926-1930), „Cercle et Carré” (1929-1931), „Abstraction-Création” (1931-1939), „a. r.” (1932-1939). Należał też do Koła Artystów Grafików Reklamowych (1933-1939). W 1930 był współorganizatorem zbiórki dzieł artystów międzynarodowej awangardy przeznaczonych dla muzeum łódzkiego (obecnie w Muzeum Sztuki w Łodzi). Po II wojnie mieszkał i działał w Warszawie. W latach 40. i 50. podejmował próby dostosowania się do postulatów sztuki figuratywnej. Z tego okresu pochodzą rysunkowe i malarskie kompozycje o tematyce pracy, budowy, a także projekty monumentalne. Po 1956, uznawany powszechnie za patrona polskiej awangardy, uprawiał już wyłącznie abstrakcję o konstruktywistycznym rodowodzie. Tworzył cykle prac, będących studiami płaszczyzn, linii, kolorów w różnych układach względem siebie. Przy pozorach chłodnej perfekcji umiał nasycić je emocją bezpośredniego dotknięcia, śladu ręki. Obok malarstwa i form pochodnych, jak collages, reliefy, multiple, tworzył formy przestrzenne i grafikę (autoryzował serigraficzne repliki swoich prac). Był laureatem wielu nagród i odznaczeń krajowych i zagranicznych, w tym Nagrody Herdera, Wiedeń 1972.


© AGRA-ART S.A. 2002

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w Państwa przeglądarce internetowej w tzw plikach "cookies".
Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności